Pumkin Pumkin

 Ved el siguiente video de la canción 'Calabaza Calabaza' acerca de Halloween.
 Id aprendiendoos la letra...

Participial Adjectives

Hi there!
Many adjectives that end in -ing and -ed present some difficulties for the foreign students of the English language. Many times students find it hard to decide on which adjective to use.
You knew what an adjective is. Now you know too what a participial adjective is: an adjective that comes from a verb, right? There are two types of participial adjectives, those ending in -ing and those others ending in -ed. Remember that we considered ing-adjectives as having an active sense whereas ed-adjectives were referred to as passive meaning. Look at this clarifying example:
Something or someone is boring because that makes you bored.
The thing or person causes boredom and for this you suffer boredom. That's why ing-adjectives are called active, because they cause the action, and that's why ed-adjectives are called passive, because they receive the action or the consequences of it. In fact, ing-adjectives are also called 'present participles' and ed-adjectives 'past participles.'Now have a look at these other examples:
a) The film was so boring. Everyone was bored in the cinema.
b) Kite surf is a tiring activity. I was tired after going kite surfing in that beach.
c) I was surprised about your marks. Your final marks are really surprising.
Would you know how to explain the differences in meaning of these adjectives in the sentences above?
To see a list of verbs, nouns and participial adjectives just click here.


¡Hola!
Muchos adjetivos que terminan en -ing y en -ed presentan dificultades para los estudiantes extranjeros de la lengua inglesa. Muchas veces se les hace difícil decidir entre que adjetivos utilizar.
Ya sabíais lo que es un adjetivo. Ahora también sabéis lo que es un adjetivo participial: un adjetivo que procede de un verbo, ¿verdad? Hay dos tipos de adjetivos participiales, los terminados en -ing y aquellos otros que terminan en-ed. Recordad que consideramos adjetivos en -ing los que tienen un sentido activo, mientras que los adjetivos en -ed hacen referencia al sentido pasivo. Mirad este ejemplo clarificador:
Something or someone is boring because that makes you bored.
La cosa o persona causa aburrimiento (boring) porque hace que tú sufras ese aburrimiento (bored).  Es por eso que los ajetivos en -ing se les llama activos, ya que causa la acción, y los adjetivos en -ed son llamados pasivos, ya que reciben la acción o las consecuencias de la misma. De hecho, los adjetivos con sentido activo (-ing) se llaman también particios de presente, mientras que los de sentido pasivo (-ed) participios de pasado. Ahora echad un vistazo a estos otros ejemplos:
a) The film was so boring. Everyone was bored in the cinema.
b) Kite surf is a tiring activity. I was tired after going kite surfing in that beach.
c) I was surprised about your marks. Your final marks are really surprising.
¿Serías capaz de explicar ahora las diferencias en el significado de estos adjetivos en las frases de arriba?
Para ver una lista de verbos, sustantivos y adjetivos participiales haz clic aquí.

Practice:
Exercise1, Exercise2, Exercise3, Exercise4.


Hallowe'en is right at hand!

¡Hola alumnos!
Y a partir de ahora voy a utilizar el plural masculino refieriéndome a ambos sexos, porque me parece una verdadera chorrada tener que estar escribiendo por partida doble siempre lo mismo (alumnos y alumnas, chicos y chicas, etc, etc, etc).  Así que... ¡Hola alumnos!
Bueno, pues ya sabéis que en poco tiempo tenemos Hallowe'en, una fiesta sajona que poco a poco nos ha invadido a todos (y a todas jeje, bueno dije que pasaba del doble plural). Pero ¿sabemos de qué se trata este festival, sus orígenes, etimología, costumbres, formas de celebralo...?
Es trabajo vuestro aprender más de Hallowe'en, y para ellos tendréis que hacer la siguiente webquest. Aquí os dejo el enlace. Sólo seguid las instrucciones, escribid las preguntas y respuestas en vuestro cuaderno o rellena la ficha y la traeis el martes a clase. Pasadlo terroríficamente bien.


Hi students!
From now on I will use the masculine plural in order to refer to both sexes, because I think it is a real crap to have to be doubly writing the same thing just over and over again (alumnos y alumnas, chicos y chicas, and so on). So... Hi students!
Well, you know that Hallowe'en is here right at hand, a Saxon feast which gradually invaded us all. But do we know what this festival is, its origins, etymology, customs, the different ways to celebrate it ...?
It's now your job to learn more about Hallowe'en, and you will need to make the following webquest. Below you'll find the link. Just follow the instructions, write the questions and answers in your notebooks or fill in the worksheet and bring it to class on Tuesday. Fare ye frighteningly well!

AQUÍ ESTA LA WEBQUEST - WEBQUEST HERE!

Welcoming you!

Hola chicos!
Bueno, comenzamos la actividad en el blog y el facebook para mis grupos. Ya sabéis que iré posteando artículos y comunicaciones para los distintos niveles (1ºESO y 4ºESO). Cada curso tiene su propia página, donde encontraréis las notificaciones particulares para vuestro grupo.  En la página principal encontraréis las  novedades que vaya publicando, en los menús de la derecha encontraréis en la sección etiquetas (labels) todas las publicaciones para vuestro curso. Iré poniendo enlaces directos en el facebook para que os sea más cómodo. Pero ya sabéis, que lo mejor es navegar por todo el blog e investigar.
Un saludo a todos y a todas.


Hello guys!
Well, we start the activity in the blog and in facebook to my school groups. You know that I will be posting articles and communications for the different levels (CSE1 and CSE4). Each level has its own webpage, where you can find individual notifications for your group. On the homepage you will find the latest posting, and on the menu bar on the right you will have every publication for your group within the label section. On facebook, I'll be showing direct links to these articles or notice so you can feel more comfortable. But you know, it's best to navigate the whole blog and research, research, research.
Greetings to everybody.